Veelgestelde vragen

Klik op één van onderstaande veelgestelde vragen om het antwoord te bekijken

Algemene informatie

Worden minderjarigen geaccepteerd?

Minderjarigen moeten worden begeleid door hun ouders of door een wettelijke voogd

Is uw camping toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, ons sanitair beschikt over toiletten en douches voor mindervaliden. De openbare ruimtes zoals het zwembad en de bar zijn toegankelijk.

Wij bieden een Cottage 4 personen 2 slaapkamers***compleet uitgerust & ingericht voor rolstoelgebruikers en mindervaliden.

 

Kunnen wij een extra tentje opzetten naast de chalet of stacaravan?

Om veiligheidsredenen is het ondanks dat er genoeg plaats is niet mogelijk een extra tent op de staanplaats bij te plaatsen. Dit is enkel toegestaan indien de maximale ontvangstcapaciteit van de cottage niet wordt overschreden.

Telt een baby mee als persoon?

Ja, baby’s zijn inbegrepen bij de ontvangstcapaciteit van de accommodatie. Het maximaal aantal personen wat aangegeven staat bij de cottage mag niet overschreden worden.

Bv: Wij kunnen u niet accepteren met 6 personen in een accommodatie voor 5 personen.

Onze reserveringsdienst kan u accommodaties aanbevelen die voldoen aan uw wensen en aan uw reisgezelschap.

Hoe kom ik op de camping?

Op deze pagina vindt u de verschillende transportmogelijkheden om op onze camping te komen

Wat zijn de aankomst- en vertrekdagen?

U kunt iedere dag van de week uw aankomstdag en uw vertrekdag bepalen.

In de stacaravan is de minimale verblijfsduur 2 nachten (7 nachten in juli-augustus).

Voor de staanplaatsen kunt u zelf uw aankomst en uw vertrekdag bepalen.

 

Wanneer is de camping geopend?

Onze camping en al zijn faciliteiten (Campingwinkel, Bar, Animaties, Zwembad, Sauna, Fitnessruimte,…) zijn geopend van 08 april 2017 tot 03 september 2017.


Boeken

Wanneer ontvang ik reserveringsbevestiging?

Alle reserveringsopties worden geregistreerd zodra wij deze per telefoon of internet ontvangen hebben.

Wij sturen u per e-mail of per post een bevestiging binnen 48 uur.

U heeft 7 dagen de tijd om de optie te bevestigen en een aanbetaling van 25% op te sturen.

 

Hoe kan ik boeken?

U kunt uw vakantie boeken:

- Via onze website door het online reserveringsformulier in te vullen. U kunt snel boeken en beveiligd betalen met uw bankpas,

- Per telefoon door onze reserveringsdienst te bellen op +33 (0) 2 98 82 23 89

In beide gevallen vragen wij u de volgende informatie:

Naam, voornaam, geboortedatums van alle deelnemende personen, adres, telefoonnummer en gewenste verblijfsdatums. De reservering wordt definitief na goedkeuring van het vakantiedorp en na ontvangst van een aanbetaling van 25%.

 

Wat is een reserveringsoptie?

Boek nu vrijblijvend uw favoriete vakantiebestemming voor het volgende seizoen en profiteer van de aanbiedingen.

Een definitieve bevestiging wordt u in de maand december toegestuurd met de tarieven die gelden in 2017. U heeft 10 dagen om uw reserveringen te wijzigen of te annuleren zonder kosten.

Op deze manier bent u er zeker van dat u op vakantie gaat waar u ook werkelijk heen wilt zonder uzelf zorgen te maken over de beschikbaarheid.


De faciliteiten en service

Kan ik een babybedje en/of een kinderstoel reserveren?

U kunt bij ons een babybedje en een kinderstoel huren.

De huur van een baby pakket moet aangegeven zijn bij de reservering.

Tarief: – Gratis voor de cottages **** en premium

- €2 /nacht voor de cottages ** en *** dus 4€/nacht per pakket

 

Kan ik bij het boeken lakens huren?

U kunt bij ons lakens, kussenslopen en handdoeken huren.

De huur van linnengoed moet u aangegeven bij de reservering.

Tarief: vanaf € 12/pakket

Bij de 4 bloemen en Premium accommodaties zijn beddengoed en handdoeken inbegrepen

 

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet in alle accommodaties toegestaan. Wij verzoeken u goed te na te kijken of bij de door u uitgekozen accommodatie huisdieren zijn toegestaan of niet.

Wij accepteren huisdieren indien u bij aankomst een geldig vaccinatie bewijs kunt overleggen (honden van de 1e en 2e categorie zijn verboden evenals exotische diersoorten)

Honden moeten ten alle tijden aangelijnd zijn.

Tarief: € 5/nacht/huisdier

 

Zijn barbecues toegestaan?

Ja, u mag op de camping barbecueën.

Alle accommodaties aangeboden op camping Yelloh Village L’Océan Breton zijn uitgerust met een houtskoolbarbecue.

 

Is er een Wifi verbinding op de camping?

U heeft een gratis Wifi toegang bij de bar. In een aantal cottages kunt u tegen betaling gebruik maken van de Wifi. Neem voor meer informatie contact op met onze medewerkers.

Tarieven Wifi pakketten op aanvraag

 

Zit er een televisie in de stacaravan?

Onder voorbehoud van beschikbaarheid kunt u in bepaalde cottages een televisie huren. Tarief: €5/nacht

TV en WIFI zijn inbegrepen bij de cottages PREMIUM.

Zijn er supermarkten/winkels in de omgeving?

Om het u tijdens uw vakantie zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben wij een campingwinkel voor uw dagelijkse boodschappen.

Op 1 min van de camping vindt u een grote supermarkt, een tankstation 24/24 en allerlei winkels.

Op 500m van de camping vindt u een grote supermarkt, de Super U.

 


Tarieven

Wat is inbegrepen bij de totaalprijs?

Bij onze tarieven zijn inbegrepen water, elektriciteit, parkeerplaats voor 1 voertuig (naast uw accommodatie), toegang tot de zwembaden, fitnessruimte (tegen betaling borgsom), sauna, multifunctioneel sportterrein (met uitzondering van de tennisbaan), speeltuin voor de kinderen, animaties (met uitzondering van: bingo, diner, voor bepaalde activiteiten vragen wij een kleine participatie)

Welke kosten zijn niet inbegrepen in de totaalprijs?

  • De toeristenbelasting (het bedrag van de toeristenbelasting kan tijdens het seizoen wijzigen.)
  • De betaalde opties ( babypakket,tv…)
  • De watersportactiviteiten

 

 

Ben ik verplicht de toeristenbelasting te betalen?

Ja, de toeristenbelasting is verplicht voor alle personen ouder dan 18 jaar.

Tarief: € 0,44 /dag/persoon ouder dan 18 jaar

Het is mogelijk dat het bedrag van de toeristenbelasting tijdens het seizoen verandert.

 


Betaling

Heeft u mijn betaling goed ontvangen?

Wij sturen u een herinneringsbericht indien wij uw betaling niet ontvangen hebben. Binnen 4 weken voor het begin van uw vakantie en na ontvangst van het saldo sturen wij u een voucher die u bij aankomst op de camping aan de receptie moet geven. Bij de voucher zit een folder met nuttige informatie.

Hoe betaal ik een last minute vakantie?

Indien u een vakantie boekt 6 weken voor de begindatum van uw vakantie dient u de gehele reissom te betalen.

Indien u enkele dagen voor aankomst reserveert is het soms nodig een urgentie betaling te regelen

 

Is het mogelijk in termijnen te betalen?

Camping Yelloh Village L’Océan Breton biedt de mogelijkheid om in termijnen uw vakantie te betalen. Bel ons voor meer informatie op +31 (0) 2 98 82 23 89.

Hoe kan ik betalen?

  • Met een bankpas: via internet of door contact op te nemen met de reserveringsdesk van het vakantiedorp met uw dossiernummer,
  • Bankoverschrijving: schrijf het geld over via uw bank en noteer in het commentaar uw dossiernummer en uw naam,
  • Met een cheque of met de Franse vakantie cheques van de ANCV (als u met vakantie cheques betaalt raden wij u aan deze aangetekend op te sturen).

Wanneer moet ik het resterende bedrag betalen?

Het resterende bedrag moet voldaan worden uiterlijk 30 dagen voor aankomst op de camping.

Wanneer moet ik de aanbetaling betalen?

Elke reservering gaat gepaard met een aanbetaling van 25% van het totaalbedrag plus de kosten van een eventuele annuleringsverzekering.

Om uw reservering definitief te maken moet uw aanbetaling uiterlijk 7 dagen na ontvangst van uw reserveringsoptie bij ons binnen zijn.

 


Uw aankomst

Moeten wij een borgsom achterlaten?

Wij berekenen € 90 schoonmaakkosten indien de accommodatie niet in schone staat achtergelaten wordt.

Voor ieder vertrek na 10 uur voor de accommodaties en na 12 uur voor de staanplaatsen kan u een extra dag in rekening gebracht worden tegen het geldende tarief per nacht.

 

Wat zijn de openingstijden van de receptie?

De receptie van de camping is geopend van 9 uur tot 19 uur. Er is een noodnummer waar u ons buiten de openingstijden kunt bereiken.

Juli & augustus: van 9 uur tot 20 uur

 

Tot hoe laat kunnen wij aankomen?

Indien u aankomt na sluitingstijd van de receptie, wilt u dit ons dan laten weten? Wij zorgen er dan voor dat uw sleutels en de plattegrond van de camping aan de deur van de receptie klaarhangt bij uw aankomst.

Wat is de aankomsttijd en de vertrektijd?

Voor de accommodaties:

  • U kunt uw accommodatie in vanaf 17 uur en wij verzoeken u uw accommodatie weer vrij te geven voor 9 uur.
  • In het geval van de arrangementen « (lang) weekend» 2 of 4 nachten, de accommodaties zijn beschikbaar vanaf 14 uur en moeten de dag van vertrek weer vrijgegeven worden voor 18 uur.

Voor de staanplaatsen:

  • U kunt uzelf installeren op de staanplaats vanaf 13 uur en wij verzoeken u de staanplaats voor 12 uur vrij te geven.

Waaruit bestaan de reisdocumenten?

  • Voucher
  • Omschrijving van uw vakantie (de categorie van uw cottage, opties, aantal deelnemers…)
  • Algemene informatie (Adres, plattegrond, routebeschrijvingen huisreglement)

 

Wanneer ontvangen wij de reisdocumenten?

Vier weken voor het begin van uw vakantie en na ontvangst van het saldo

Ontvangen wij een reserveringsbewijs?

Wij sturen u een reserveringsbewijs (“voucher”) op die u bij aankomst aan de receptie van de camping geeft.

Let op! Zonder deze voucher heeft u geen toegang tot de camping.

 


Op Camping Yelloh Village L’Océan Breton

Kunnen wij fietsen huren?

U kunt tegen scherpe prijzen op camping Yelloh Village L’Océan Breton fietsen huren voor het hele gezin.

Moet ik betalen voor de tennisbaan?

Gratis met uitleen van het materiaal (het materiaal is in goede staat en van goede kwaliteit)

Moet ik betalen voor de sauna?

De toegang tot de sauna is gratis.

Is de fitnessruimte tegen betaling?

De toegang is gratis.

Zijn er sportieve activiteiten?

Aquagym, stretching, sportieve toernooien: gratis onder toezicht van het animatieteam

Wij vragen een bijdrage voor de watersportactiviteiten (speciaal tarief), direct te reserveren op de camping!

 

Zijn er animaties op de camping?

Camping Yelloh Village L’océan Breton organiseert iedere dag en avond animaties voor jong en oud. (Toernooien, quiz, karaoke en, optredens…). Er is voor ieder wat wils!

Zijn zwemshorts toegestaan in het zwembad?

Zwembermuda’s zijn niet toegestaan. Zwemluiers voor kinderen onder de 2 jaar is verplicht.

Zijn de zwembaden verwarmd?

De twee zwembaden (het binnenbad en het buitenbad) zijn het hele seizoen door verwarmd.


Uw vertrek

Wanneer krijg ik mijn borgsom terug?

U krijgt uw borgsom terug bij uw vertrek naar controle van uw accommodatie.

De eindschoonmaak wordt in rekening gebracht indien de accommodatie niet in schone staat achtergelaten is.

Indien u vertrekt voor de opening van de receptie sturen wij u uw borgsom per post op.

 

Is de eindschoonmaak inbegrepen bij de prijs?

De eindschoonmaak is inbegrepen bij de cottages Premium.

Voor de andere cottages berekenen bij € 90 indien u uw accommodatie niet in schone staat achter laat.

U kunt de schoonmaakdienst bij het boeken reserveren of bij aankomst op de camping.

 


Camping Yelloh Village L'Océan Breton
Route de Kerlut 29740 Lesconil
00 33 (0) 2 98 82 23 89 |
Leading Campings Yelloh Village Bretagne
  • Sans titre-1
  • bretagne
  • leadings
  • qualité tourisme
  • cezam
  • anwb
  • ancv
  • adac